La vita è una questione di stile

sabato 16 ottobre 2010

Why I'm quitting Tobacco - Don Draper.



Recently my advertising agency ended a long relationship with Lucky Strike Cigarettes. And I'm relieved. 
For over 25 years we devoted ourselves to peddling a product for which good work is irrelevant because people can't stop themselves from buying it. A product that never improves, causes illness and makes people unhappy. But there was money in it. A lot of money. In fact, our entire business depended on it. We knew it wasn't good for us but we couldn't stop. And then, when Lucky Strike moved their business elsewhere, i realized here was my chance to be someone who can sleep at night, because I know what I'm selling doesn't kill my customers. 
So as of today, Sterling Cooper Draper Pryce will no longer take tobacco accounts. 
We know it's gonna be hard. If you're interested in cigarette work, here's a list of agencies that do it well: B.B.D.O., Leo Burnett, McCann-Erickson, Cutler Gleason & Chaough and Benton & Bowles. 
As for us we welcome all other business because we are certain that our best work is still ahead of us. 

Sincerely, Donald F. Draper, Creative Director SCDP.

8 commenti:

  1. Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.

    RispondiElimina
  2. ..e se vedessi Mad Men, apprezzeresti!
    Comunque questo è l'esempio di cosa poteva significare progresso negli anni '60. E'un esempio di coraggio e di intelligenza, nonchè di egoismo da parte di una persona che firma da solo una lettera pubblicata sul NY Times a nome di tutta la società, senza consultare gli altri soci.
    Capolavoro televisivo, ma che vuoi capì?

    RispondiElimina
  3. Ma perchè mi ha cancellato il commento avevo scritto una cosa vera: s.. trunz

    RispondiElimina
  4. L'amministratore non cancella questo commento?

    RispondiElimina